Konference
INOVACE VE VÝUCE

Ne velká slova o budoucnosti ve vzdělávání, ale praktické workshopy jak na to.

program

program

8:30 - 9:30

Zahájení, MŠMT, Microsoft

9:30 - 10:30

partnerský blok 1 (boxed, ruzovka, sy

9.45 - 10.00

Pauza - Coffee break

10.00 - 11.40

Microsoft workshop 1

AV MEDIA workshop 1

K-Net workshop 1

10.40 - 10.50

Pauza - Coffee break

10.50 - 11.30

BOXED workshop 1

AV MEDIA workshop 2

K-Net workshop 2

11.30 - 11.40

Pauza - Coffee break

11.40 - 12.20

BOXED workshop 2

Microsoft workshop 2

Microsoft workshop 3

12.20 - 13.00

Prostor pro diskuzi s partnery

Společná část:

Jak rozumně využít NPO a připravit se na změny dle revize RVP

Školy obdrží do svých rozpočtů v roce 2022 finanční prostředky z NPO. Tyto prostředky jsou určeny na digitální učební pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení dětí a žáků a jejich digitálních kompetencí a na pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky za účelem prevence digitální propasti. Co lze financovat z NPO? Jaké pomůcky pořídit? Jak to bude s nákupem počítačů? Je nutné dělat výběrové řízení?… Pokusíme se všechny otázky srozumitelně zodpovědět a ukážeme Vám možnou cestu, jak efektivně NPO využít. 

AV MEDIA WorkShop 1 : Robotika s VEX od MŠ po SŠ

Hledáte vhodné robotické stavebnice pro vaši školu? Seznámíme vás s řešením od jednoho výrobce, kde mohou žáci postupně plynule přecházet od úplných začátků se základním robotem VEX 123, přes jednoduchou robotickou stavebnici VEX GO, na složitější stavebnice VEX IQ, VEX V5 až po nejnovější V5 Workcell – stavebnici robotické ruky s více než dvěma tisíci konstrukčními díly. Všechny stavebnice se mohou programovat ve stejném prostředí Scratch, což je obrovskou výhodou jak pro žáky, tak i pro vyučující. 

AV MEDIA WorkShop 2 : Raz-dva-tři! Rozjeďte novou informatiku na prvním stupni s VEX 123

Novinka VEX 123 je ideální pro seznámení s algoritmizací a kódováním nejen na první stupeň ZŠ. Svou jednoduchostí si rychle získá učitele i děti. A nemusíte ani používat počítač. „Puky“ malé děti baví, mohou pohyby robota jednoduše nastavit jen pomocí tlačítek, ale v pohodě s nimi pracují i starší žáci, kteří již můžou programovat pomocí aplikace VEXcode. V rámci tohoto workshopu si vyzkoušíte připravené aktivity, které můžete používat přímo ve výuce. VEX 123 je výborným nástrojem, který lze využít k výuce informatiky na 1. stupni podle revidovaných RVP ZV.

Boxed WorkShop 1: Jak díky NPO a IROP připravit třídy na revizi RVP

Praktické ukázky a tipy, co lze v roce 2022 získat z neinvestičních prostředků z Národního plánu obnovy pro kmenové třídy a co lze získat z IROP pro odborné učebny, školní ICT infrastrukturu i pro venkovní učebny.

Boxed WorkShop 2: Jak vytvořit Maker Space v každé kmenové třídě

Praktické ukázky a tipy, jak propojit stávající projekční a interaktivní techniku ve třídách s mobilními zařízeními získanými z NPO nebo šablon, jak vybavení doplnit o řešení umožňující připojovat žáky nebo odborníky z praxe vzdáleně a jak přidat do třídy Maker Space místo pro praktické ukázky, rozvoj kreativity žáků a zvyšování jejich zájmu o vzdělávání. 

K-net WorkShop 1: Tipy na práci s mobilní učebnou v běžné výuce

Zajímají vás aktuální novinky práce s mobilními zařízeními ve výuce? Rozhodujete se jaké mobilní zařízení do výuky si vybrat? Jaké budete potřebovat příslušenství? V rámci WorkShopu si bude možné vyzkoušet práci s různými zařízeními Microsoft a Dell, vyzkoušet si práci s tabletem či notebookem, vyzkoušet si připojování externím zařízením či projektorům a navrhnout si vlastní mobilní učebnu, kterou si následně budete moci pořídit z dotačního titulu. K dispozici bude i řada příslušenství včetně monitorů, klávesnice, myši, dotyková pera a podobně. V rámci Workshopu nebude chybět ani řada praktických ukázek práce s dotykovým zařízením a perem včetně využití doplňkových SW. Ukážeme si také možnosti řízení počítačové učebny pomocí nástroje NetSupport School.

K-net WorkShop 2: HW a SW pomůcky pro výuku nové informatiky a přírodovědných předmětů

V rámci WorkShopu si představíme aktuální možnosti výuky informatiky a dalších předmětů s využitím mobilní učebny a vhodných HW a SW nástrojů. Budete mít možnost si například vyzkoušet programování se stavebnicemi Lego, s pomůckou iRobot či programování ve virtuálním světě Microsoft Minecraft for Education. Ukážeme si také možnosti integrace do nástroje Microsoft Teams a další tipy na SW a HW pomůcky, které můžete využít i při výuce v dalších předmětech mimo informatiku. Pracovat budeme s mobilní učebnou Microsoft Surface.

Microsoft WorkShop 1: Bezpečnost pro vedení škol

S čím dál větším využíváním technologií ve školách rostou také hrozby, které jsou s tím spjaté. Pokud si však dáte pozor a budete dodržovat zásady, které si na tomto workshopu ukážeme, máte šanci snížit rizika na opravdové minimum. Nenechte svou školu napospas digitálním hrozbám a pojďte se přesvědčit, že zvýšení bezpečnosti u vás ve škole nemusí být drahé ani složité.

Microsoft WorkShop 2: Digitální ředitelna prakticky

Během posledních 2 let proběhla téměř všude ve třídách digitální revoluce. Ale proběhla i v ředitelnách? Ukážeme mám, jak si můžete snadno a rychle, s přístupem odkudkoliv dělat poznámky, které můžete sdílet. A které budete mít v telefonu, tabletu i notebooku. Stejně tak sběr informací formou dotazníku nedělejte už nikdy papírově, když jsou dostupné nástroje zdarma, které to vyřeší za vás.

Microsoft WorkShop 3: Řiďte školu týmově

Myslíte si, že Teams jsou jen nástroj pro digitální výuku? Omyl. Velký omyl. V Teamsech máte komplexní nástroje pro řízení školy – komunikace s pedagogy, sdílené soubory a kalendáře, schvalování cestovních příkazů nebo plánování, zadávání i vyhodnocování úkolů. Vždy, všude, snadno a rychle.