PROGRAM KONFERENCE
Hlavní sál |
||||
9:00 – 9:30 | Inovace ve výuce & Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ |
|||
9:30 – 9:45 | Přestávka | |||
9:45 – 13:10 | Tematické workshopy – výběr konkrétních workshopů bude možný na místě během konference | ANOTACE WORKSHOPŮ | ||
Učebna A | Učebna B | Učebna C | Učebna D | |
9:45 – 10:25 | V týmu jde všechno lépe
Moderní komunikace ve škole musí být dynamická, umět se přizpůsobit situaci, nabídnout obsah i komunikaci na jednom místě a hlavně musíte umět cokoliv dohledat. K tomu slouží aplikace Microsoft Teams. Jediné místo, kde se sbíhají nitky konverzací mezi učiteli a žáky, najdete tu potřebné soubory pro výuku, zadávání úkolů i zápisky z hodin. |
Robotika rozvíjí potenciál žáků
Dávno neplatí, že robotika = programování a patří do hodin informatiky. Důležitější než znalost programovacího jazyka je rozvoj informatického a logického myšlení a dalších kompetencí. |
Fenomén Škola s nadhledem
Děti jsou od přírody zvídavé a hravé. Zábavné online procvičování s okamžitou zpětnou vazbou jim může přinášet bezprostřední radost z úspěchu. Díky možnosti ověřit si snadno a rychle správnost cvičení získává Škola s nadhledem stále větší oblibu i u rodičů. Přijďte se s ní seznámit i vy! |
Financování inovací ve výuce Představíme vám aktuální příležitosti, jak získat finanční prostředky z nových Šablon III a projektů KAP II pro vaši školu. Ukážeme vám, jak sestavit finanční i časový plán projektu. Předáme vám zkušenosti, jak lze efektivně využít finance z EU projektů pro vaše pedagogy, na DVPP i moderní pomůcky. Získáte od nás užitečné materiály pro tvorbu Zpráv o realizaci, které vám usnadní čas. Poradíme, jak projekty efektivně řídit a kde hledat pomocnou ruku tak, aby vykázání výstupů pro vás nebylo strašákem. |
10:25 – 10:40 | Přestávka | |||
10:40 – 11:20 | Otázka, zda je pro učení lepší kniha, nebo počítač, je konečně vyřešena!
Papír, nebo počítač? Chytré je hybridní řešení, které je praktické pro učitele, žáky i jejich rodiče. V rámci workshopu vám ukážeme nový koncept hybridních vzdělávacích materiálů a představíme vám bezplatný portál, na němž lze najít stovky dalších cvičení, testů a příkladů využitelných jak ve výuce, tak při domácí přípravě. |
Pohled do blízké budoucnosti přes VR brýle
Virtuální a rozšířená realita umožňuje, aby se žáci s daným tématem více sblížili a lépe pochopili věci, které jsou hůře představitelné. |
Vizuální programování, které baví učitele i žáky
Praktický workshop se stavebnicí SAM Labs, na kterém si účastníci vyzkouší práci s bezdrátovými programovatelnými bloky. Ukážeme si úlohy vhodné pro všechny věkové skupiny. Rozjedeme autíčko ovládané z tabletu (MŠ a ZŠ), vytvoříme program založený na vizuálních blocích (ZŠ) a sestavíme i jednoduchý prográmek v jazyce Blockly (ZŠ a SŠ). |
Ukázková hodina s využitím mobilní učebny s tablety
Vybavila se vaše škola ICT vybavením a nevíte si příliš rady, jak zařízení smysluplně zařadit do vyučovacího procesu? Připravili jsme pro vás několik tipů na zajímavé aplikace a on-line zdroje, které si prakticky vyzkoušíte. Předáme vám výukové materiály, které můžete dále sdílet s vašimi kolegy u vás ve škole napříč 1. a 2. stupněm ZŠ, případně ŠD. |
11:20 – 11:35 | Přestávka | |||
11:35 – 12:15 | Jak gamifikovat výuku?
Gamifikace výuky je prý jeden z 5 trendů, které v budoucnu ovlivní vzdělávání. A víte, že s ní můžete začít již dnes? A navíc s hrou, kterou všichni studenti milují a umí ovládat. |
Opravdu dnešní generaci žáků nic nezajímá a nebaví? Jak je zaujmout?
Alfou a omegou efektivní výuky je skutečné zapojení žáků. Klíčové jsou vhodné výukové aktivity a metody pro skupinovou výuku. |
S PASCO čidly se dá nově nejen měřit, ale i programovat!
Přejděme od „pouhého“ měření ke skutečnému STEAM! Na několika příkladech jednoduchých prográmků v jazyce Blockly, nově integrovaného v softwarech SPARKvue a Capstone, si ukážeme, kterak se dá dat senzorů PASCO využít coby vstupů do funkčního algoritmu, který ovládá PASCO výstupní zařízení. |
VÝUKA dle STEAM Akronym STEAM nepředstavuje páru nad hrncem, ale příležitost, jak každou učebnu proměnit v místo pro rozvoj klíčových kompetencí žáků. Pojďme si vyzkoušet, jak lze z vaši učebny jednoduše pomocí „VOZKY“ vytvořit kreativní laboratoř, kde žáci budou stavět, tvořit, objevovat či bádat. Přijďte se přesvědčit, že „VOZKA“ najde využití i ve vašem předmětu. |
12:15 – 12:30 | Přestávka | |||
12:30 – 13:10 | Písemky, co se opravují (a vytváří samy)
Opravování stohů písemných testů je největší noční můrou každého učitele. Tedy alespoň těch, kteří nepoznali sílu Microsoft Forms. Připravit test z probrané látky: snadné a rychlé. Zadat test žákům: na dvě kliknutí. Opravit odevzdané testy: opraveno – testy se vyhodnocují samy. |
Učíme objevitelsky aneb Co máme nového pro vyučující 1. stupně
Také se ptáte, jak zaujmout současnou nejmladší generaci? Jak to zařídit, aby se vaši žáci do školy těšili a chtěli poznávat a objevovat? Na tomto semináři vám představíme učebnice nové generace, které vycházejí z nejnovějších poznatků v oblasti pedagogického výzkumu, dlouholetých zkušeností Nakladatelství Fraus a podnětů od samotných učitelů. |
Interaktivní dotyková obrazovka jako centrum komunikace mezi učitelem a žáky
Na semináři se zaměříme na ukázky kombinace frontální výuky a individuální práce žáků. S tablety v ruce si vyzkoušíte, jak lze jednoduše zapojit žáky do výuky či jak využít metodu formativního testování. Nezapomeneme ani na další úžasné a při tom jednoduše dostupné možnosti, které dotykové obrazovky nabízejí. Prostě si budeme trochu hrát a trochu učit :-). |
Certifikáty a individuální konzultace
Přijďte si vyzvednout certifikát potvrzující účast na konferenci. Využijte možnosti individuální diskuze se zástupci jednotlivých partnerů konference o řešeních, které Vás zajímají a o možnostech spolupráce s vaší školou. |
13:10 | Závěrečné občerstvení a zakončení konference |