1. Workshop blok 9:45 – 10:25 | |||
Učebna A | Učebna B | Učebna C | Učebna D |
Workshop MICROSOFT | Workshop AV MEDIA | Workshop FRAUS | Workshop BOXED |
V týmu jde všechno lépe
Moderní komunikace ve škole musí být dynamická, umět se přizpůsobit situaci, nabídnout obsah i komunikaci na jednom místě a hlavně musíte umět cokoliv dohledat. K tomu slouží aplikace Microsoft Teams. Jediné místo, kde se sbíhají nitky konverzací mezi učiteli a žáky, najdete tu potřebné soubory pro výuku, zadávání úkolů i zápisky z hodin. |
Robotika rozvíjí potenciál žáků
Dávno neplatí, že robotika = programování a patří do hodin informatiky. Důležitější, než znalost programovacího jazyka je rozvoj informatického a logického myšlení a dalších kompetencí. Robotice se dá věnovat v kroužcích a klubech, ale také ji lze implementovat do různých předmětů. Podělíme se s vámi o praktické zkušenosti, jak zařadit robotiku do běžné výuky v rámci ŠVP a ukážeme příklady na aktivity rozvíjející dovednosti týmové spolupráce, komunikace, tvořivosti a kritického myšlení při řešení problémů. Začít můžeme s robotickým hračkami (ozoboty, Bee-boty apod.), ale věnovat se budeme především robotickým stavebnicím (VEX), které jsou škálovatelné přes ZŠ až po SŠ a půjdeme až k simulacím průmyslových robotů Kuka. |
Fenomén Škola s nadhledem
Děti jsou od přírody zvídavé a hravé. Zábavné online procvičování s okamžitou zpětnou vazbou jim může přinášet bezprostřední radost z úspěchu. Dynamicky rostoucí a neustále se rozvíjející projekt Škola s nadhledem je unikátní interaktivní webové rozhraní nabízející žákům širokou škálu možností procvičovat i získávat nové vědomosti. Učitelé mohou s pomocí tohoto portálu lépe diferencovat a zatraktivnit svoji výuku. Díky možnosti ověřit si snadno a rychle správnost cvičení získává Škola s nadhledem stále větší oblibu i u rodičů. Přijďte se s ní seznámit i vy! |
Financování inovací ve výuce
Představíme vám aktuální příležitosti, jak získat finanční prostředky z nových Šablon III a projektů KAP II pro vaši školu. Ukážeme vám, jak sestavit finanční i časový plán projektu. Předáme vám zkušenosti, jak lze efektivně využít finance z EU projektů pro vaše pedagogy, na DVPP i moderní pomůcky. Získáte od nás užitečné materiály pro tvorbu Zpráv o realizaci. Ušetříme vám čas, který byste museli trávit studováním mnohastránkových příruček, poskytneme vám praktické tipy a návody. Poradíme, jak projekty efektivně řídit a kde hledat pomocnou ruku tak, aby vykázání výstupů pro vás nebylo strašákem. |
2. Workshop blok 10:40 – 11:20 | |||
Workshop FRAUS | Workshop AV MEDIA | Workshop PROFIMEDIA | Workshop BOXED |
Otázka, zda je pro učení lepší kniha, nebo počítač, je konečně vyřešena!
Papír, nebo počítač? Chytré je hybridní řešení, které je praktické pro učitele, žáky i jejich rodiče. V rámci workshopu vám ukážeme nový koncept hybridních vzdělávacích materiálů. Tištěné pracovní sešity jsme pomocí unikátních kódů propojili s interaktivním prostředím obsahujícím doplňkové materiály, které přímo navazují na aktuálně probírané učivo. Představíme vám bezplatný portál, na němž lze najít stovky dalších cvičení, testů a příkladů využitelných jak ve výuce, tak při domácí přípravě. Vše si budete moci sami vyzkoušet. |
Pohled do blízké budoucnosti přes VR brýle
Realita není plochá. Není žádný důvod zůstávat u standardní 2D projekce. Technologie 3D, VR a AR zobrazení již nemusí být doménou nejbohatších světových firem. Virtuální a rozšířená realita umožňuje, aby se žáci s daným tématem více sblížili a lépe pochopili věci, které jsou hůře představitelné. Účastníci workshopu se dozví, jaké jsou možnosti VR a AR pro školní prostředí. Podívejte se do blízké budoucnosti přes VR brýle! |
Vizuální programování, které baví učitele i žáky
Praktický workshop se stavebnicí SAM Labs, na kterém si účastníci vyzkouší práci s bezdrátovými programovatelnými bloky. Ukážeme si úlohy vhodné pro všechny věkové skupiny. Rozjedeme autíčko ovládané z tabletu (MŠ a ZŠ), vytvoříme program založený na vizuálních blocích (ZŠ) a sestavíme i jednoduchý prográmek v jazyce Blockly (ZŠ a SŠ). Společnost SAM Labs je jedním z výrazných představitelů koncepce STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts a Mathematics), která přispívá ke zvyšování dovedností a kompetencí žáků v 21. století. |
Ukázková hodina s využitím mobilní učebny s tablety
Vybavila se vaše škola ICT vybavením a nevíte si příliš rady, jak zařízení smysluplně zařadit do vyučovacího procesu? Připravili jsme pro vás několik tipů na zajímavé aplikace a on-line zdroje, které si prakticky vyzkoušíte. Předáme vám výukové materiály, které můžete dále sdílet s vašimi kolegy u vás ve škole napříč 1. a 2. stupněm ZŠ, případně ŠD. |
3. Workshop blok 11:35 – 12:15 | |||
Workshop MICROSOFT | Workshop AV MEDIA | Workshop PROFIMEDIA | Workshop BOXED |
Jak gamifikovat výuku?
Gamifikace výuky je prý jeden z 5 trendů, které v budoucnu ovlivní vzdělávání. A víte, že s ní můžete začít již dnes? A navíc s hrou, kterou všichni studenti milují a umí ovládat. |
Opravdu dnešní generaci žáků nic nezajímá a nebaví? Jak je zaujmout?
Alfou a omegou efektivní výuky je skutečné zapojení žáků. Nestačí ale jen rozdat tablety, klíčové jsou vhodné výukové aktivity a metody pro skupinovou výuku. Podíváme se společně na příklady dobré praxe a sami si vyzkoušíte některé aktivity, tentokrát v roli žáků. Komenského „škola hrou“ znovu ožívá a odborníci v posledních letech dokonce hovoří přímo o trendu gamifikace ve vzdělávání. Garantujeme vám, že s využitím našich tipů dokážete zaujmout i ty nejvíce otrávené žáky usínající v poslední lavici, a to dokonce i při procvičování kondicionálu. |
S PASCO čidly se dá nově nejen měřit, ale i programovat!
Jako ukázka dalšího vývoje systému PASCO od čistého “Science” přístupu” k přístupu “Technology and Engineering” bude provedena demonstrace propojení měřícího systému a kódování (programování). Několik příkladů jednoduchých prográmků v jazyce Blockly, integrovaného v softwarech SPARKvue a Capstone, demonstruje, kterak se dá dat senzorů PASCO využít coby vstupů do funkčního algoritmu, který ovládá PASCO výstupní zařízení (např. automatizovaný pohyb vozíčku SmartCart nebo periferie //code.Node). Naznačíme skutečnost, že „měření s PASCO senzory“ se nemusí vždy realizovat pouze v hodinách F, CH, BIO, že “programování” se nemusí vždy odehrávat pouze v hodinách informatiky, a možnost, kterak by mohla vypadat “jiná” výuky technické výchovy! |
VÝUKA dle STEAM
Akronym STEAM nepředstavuje páru nad hrncem, ale příležitost, jak každou učebnu proměnit v místo pro rozvoj klíčových kompetencí žáků. Pojďme si vyzkoušet, jak lze z vaši učebny jednoduše pomocí „VOZKY“ vytvořit kreativní laboratoř, kde žáci budou stavět, tvořit, objevovat či bádat. Přijďte se přesvědčit, že „VOZKA“ najde využití i ve vašem předmětu. |
3. Workshop blok 12:30 – 13:10 | |||
Workshop MICROSOFT | Workshop FRAUS | Workshop PROFIMEDIA | Workshop POŘADATELÉ |
Písemky, co se opravují (a vytváří samy)
Opravování stohů písemných testů je největší noční můrou každého učitele. Tedy alespoň těch, kteří nepoznali sílu Microsoft Forms. Připravit test z probrané látky: snadné a rychlé. Zadat test žákům: na dvě kliknutí. Opravit odevzdané testy: opraveno – testy se vyhodnocují samy. |
Učíme objevitelsky aneb Co máme nového pro vyučující 1. stupně
Také se ptáte, jak zaujmout současnou nejmladší generaci? Jak to zařídit, aby se vaši žáci do školy těšili a chtěli poznávat a objevovat? Na tomto semináři vám představíme učebnice nové generace, které vycházejí z nejnovějších poznatků v oblasti pedagogického výzkumu, dlouholetých zkušeností Nakladatelství Fraus |
Interaktivní dotyková obrazovka jako centrum komunikace mezi učitelem a žáky Na semináři se zaměříme na ukázky kombinace frontální výuky a individuální práce žáků. Ukážeme si, v čem se liší výuka na interaktivní tabuli a dotykové obrazovce. Ukážeme si, jak udělat z bílé tabule zelenou, jak přidat notovou osnovu, jak pozvat k obrazovce více žáků najednou, jak vložit obrázek z internetu, jak vylosovat, kdo půjde k tabuli :-). Následně si s tablety v ruce si vyzkoušíte, jak lze jednoduše zapojit žáky do výuky či jak využít metodu formativního testování. Prostě si budeme trochu hrát a trochu učit :-). |
Certifikáty a individuální konzultace
Přijďte si vyzvednout certifikát potvrzující účast na konferenci. Využijte možnosti individuální diskuze se zástupci jednotlivých partnerů konference o řešeních, které Vás zajímají a o možnostech spolupráce s vaší školou. |